Biała Podlaska,

środa, 1 lipca 2015

Odpowiedzi władz miasta w sprawie portu lotniczego

Witam,
w województwie lubelskim powstało lotnisko w Świdniku. Samorząd województwa nigdy nie był zainteresowany powstaniem portu pasażerskiego w Białej Podlaskiej. Inwestycja nie miałaby finansowania. Lotnisko należy do samorządu oraz część do Agencji Mienia Wojskowego. W minionych latach lotniskiem zarządzała spółka Biała Airport, której zadaniem było stworzenie portu cargo. Nie udało się to im. O aktualnych pomysłach dotyczących tego terenu napisałem Panu w poprzednim mailu. Powstanie specjalnej podstrefy ekonomicznej, która da pracę wielu mieszkańcom Białej Podlaskiej jest priorytetem dla samorządu lokalnego. Drugim priorytetem jest podpisane umowy ze Szkołą Orląt w Dęblinie, która będzie w Białej Podlaskiej kształcić pilotów. Dodatkowo chcemy współpracować z aeroklubami

Pozdrawiam,
Michał Trantau
Rzecznik Prasowy Prezydenta Białej Podlaskiej

na jakiej podstawie (analizy, dokumenty) władze miasta wyrokują o nieopłacalności portu pasażerskiego? – Biała Podlaska nie rozważa budowy portu pasażerskiego, gdyż takie jest w Świdniku.
- Podlasie jest największym regionem Europy bez portu pasażerskiego – to pytanie do samorządu województwa Podlaskiego (Biała Podlaska jest w wojewódzkie Lubelskim)
- czyją własnością jest port lotniczy obecnie? – część lotniska jest we władaniu miasta i zarządzana przez Zakład Gospodarki Lokalowej, część należy do Agencji Mienia Wojskowego.
- jaka jest rola władz miasta – o planach już Panu napisałem.
- czy władze miasta próbowały sondować wśród przewoźników lotniczych szanse uruchomienia portu lotniczego? Czy nie próbowały chociaż sprawdzić, czy przewoźnicy lotniczy byliby zainteresowani zaoferowaniem połączeń? Biała Podlaska nie rozważa budowy portu pasażerskiego, gdyż takie jest w Świdniku.
Reasumując, samorządu Białej Podlaskiej nie stać na uruchomienia portu pasażerskiego, a władze województwa ulokowały port lotniczy pasażerski w Świdniku
pozdrawiam

 
A czy słyszał Pan że Podlasie jest największym regionem UE bez czynnego portu lotniczego?
Nie rozumiem Państwa opinii że inwestycja nie miałaby finansowania. Budowa najtańszego terminalu tanich linii lotniczych to wydatek od 3 do 6 mln PLN. W Radomiu zakupiono używany terminal tanich linii lotniczych za około 2 mln PLN.
Czy jest możliwość przeprowadzenia wywiadu z władzami miasta w sprawie pomysłów i planów na port lotniczy?
Pozdrawiam,
Adam

Fot. Jedna z propozycji połączenia kolejowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz