Odpowiedzi władz miasta w sprawie portu lotniczego
Witam,
w województwie lubelskim powstało lotnisko w Świdniku.
Samorząd województwa nigdy nie był zainteresowany powstaniem portu pasażerskiego
w Białej Podlaskiej. Inwestycja nie miałaby finansowania. Lotnisko należy do
samorządu oraz część do Agencji Mienia Wojskowego. W minionych latach lotniskiem
zarządzała spółka Biała Airport, której zadaniem było stworzenie portu cargo.
Nie udało się to im. O aktualnych pomysłach dotyczących tego terenu napisałem
Panu w poprzednim mailu. Powstanie specjalnej podstrefy ekonomicznej, która da
pracę wielu mieszkańcom Białej Podlaskiej jest priorytetem dla samorządu
lokalnego. Drugim priorytetem jest podpisane umowy ze Szkołą Orląt w Dęblinie,
która będzie w Białej Podlaskiej kształcić pilotów. Dodatkowo chcemy
współpracować z aeroklubami
Pozdrawiam,
Michał Trantau
Rzecznik Prasowy Prezydenta Białej
Podlaskiej
na jakiej podstawie (analizy, dokumenty) władze miasta wyrokują o
nieopłacalności portu pasażerskiego? – Biała Podlaska nie rozważa budowy portu
pasażerskiego, gdyż takie jest w Świdniku.
- Podlasie jest największym regionem Europy bez portu
pasażerskiego – to pytanie do samorządu województwa Podlaskiego (Biała Podlaska
jest w wojewódzkie Lubelskim)
- czyją własnością jest port lotniczy obecnie? – część
lotniska jest we władaniu miasta i zarządzana przez Zakład Gospodarki Lokalowej,
część należy do Agencji Mienia Wojskowego.
- jaka jest rola władz miasta – o planach już Panu
napisałem.
- czy władze miasta próbowały
sondować wśród przewoźników lotniczych szanse uruchomienia portu lotniczego? Czy
nie próbowały chociaż sprawdzić, czy przewoźnicy lotniczy byliby zainteresowani
zaoferowaniem połączeń? Biała Podlaska nie rozważa budowy portu pasażerskiego,
gdyż takie jest w Świdniku.
Reasumując, samorządu Białej
Podlaskiej nie stać na uruchomienia portu pasażerskiego, a władze województwa
ulokowały port lotniczy pasażerski w Świdniku
pozdrawiam
A czy słyszał Pan że Podlasie jest największym regionem UE bez czynnego portu
lotniczego?
Nie rozumiem Państwa opinii że inwestycja nie miałaby
finansowania. Budowa najtańszego terminalu tanich linii lotniczych to wydatek od
3 do 6 mln PLN. W Radomiu zakupiono używany terminal tanich linii lotniczych za
około 2 mln PLN. Fot. Jedna z propozycji połączenia kolejowego
Komentarze
Prześlij komentarz